Kaitseminister Jüri Luik avaldas tänu kampaania „Anname au“ korraldajatele, kelle eestvõttel koguti veteranide ja tervishoiu ning spordi valdkonna projektide toetamiseks 43 000 eurot.
MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing suunab seitsmenda Sinilillekampaaniaga tänavu kogutud 43 000 eurot veteranide ja tervishoiu ning spordi valdkonna projektide toetamiseks üle Eesti.
“Tänavu oli väga eriline kampaania – ära pidid jääma kõik veteranikuu avalikud üritused. Sellegipoolest leidsime koostöös meie heade koostööpartneritega võimaluse koguda ohutult annetusi ning viia kampaania läbi peamiselt sotsiaalmeedia vahendusel tunnustamaks neid mehi ja naisi, kes on Eesti eest seisnud,” rääkis Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingu esimees ülemveebel Enn Adoson. “Meil on hea meel tõdeda, et paljud inimesed võtsid osa #veteraniväljakutsest ning andsid tuhandetele Kaitseväe ja Kaitseliidu veteranidele au Sinilille kandes,” tunnustas Adoson.
23. aprillist, veteranipäevast, on saanud lipupäev ning sel päeval heisati lipud veteranide auks mitmel pool Eestis. Sel aastal ka väga erilistes paikades nagu Läänemere ja Baltimaade vanima tuletorni Kõpu tuletorni tipus ning Kuressaare lossi kaitsetornis, aga ka Tallinna Lauluväljaku tuletornis, Rakvere linnuses, Kiviõli tuhamäel ja paljudes teistes paikades üle Eesti.
Eriolukorrast tulenevatest piirangutest toimus veteranipäeval eelnevate aastatega võrreldes vähem sündmusi. Siiski toimus Tapa linnakus Afganistanist Camp Bastionist äratoodud ausamba juures langenute mälestamine ja õnnistati kaitseväe kalmistul veteranide mälestustuli ning lähetati see hukkunute haudadele.
“Tänud teile, kes te osalesite #veteraniväljakutses ning kes te hoolimata ärevatest aegadest leidsite võimaluse annetuse tegemiseks ja kampaania toetamiseks,” tänas ülemveebel Adoson kõiki, kes kampaaniasse ühel või teisel moel panustasid. Tänavu Sinilille sümboolika müügist kogutud annetused aitavad Kuressaare Haiglal soetada vajalikke seadmeid, MTÜ Peaasjadel jätkata tegevust vaimse tervise edendamisel, Narva linnal rajada välijõusaali ning Eesti Invaspordi Liidu viia läbi istevõrkpalli treeninguid ning osaleda võistlustel.
Seitsmendat aastat toimunud Sinilillekampaania eesmärk on kutsuda inimesi üles kandma Sinilille märki Kaitseväe ja Kaitseliidu veteranide ja nende lähedaste toetamiseks. Iga Sinilille märk, mille on valmistanud SA Hea Hoog vahendusel vaimsete ja psüühiliste erivajadustega inimesed üle Eesti, on unikaalne käsitöö.
Kõikjal Eestis aitasid 1. aprillist 30. aprillini Sinilille märkide ja käepaelte müügiga vastavalt eriolukorra tingimustele annetusi koguda Naiskodukaitse vabatahtlikud ning head partnerid Selver, Coop, R-kiosk, Apollo Raamatupoed, Itella Estonia ja Stockmann. Kampaania õnnestumisele aitasid kaasa ka Kaitseministeerium, Kaitsevägi, Eesti Kaitseväe Veteranid MTÜ, Milworks, Threod Systems, BAE Systems, Nord Arms, Fendernet, Digitrükk, Swedbank, Telia ja Minilaod.