Kaido Kukk: 6 ettepanekut Tallinnale, et ka päriselt olla rohelise pealinna vääriline

Uudis, et Tallinn kandideerib 2022. aasta roheliseks pealinnaks, on tekitanud kohalikes elanikes
hämmingut. Roheline mõtteviis eksisteerib siin linnas eelkõige sõnakõlksuna paberil, samamoodi nagu
Tallinna jalgrattateede kaardi järgi olevat linnas 287 km rattateid. Kes on siin rattaga sõitnud, teab et
tegelikkus on midagi muud nagu teab kohalik elanik, et Tallinn pole mingi roheline pealinn. Järgnevalt
annan kuus soovitust linnavalitsusele, kuidas ka päriselt olla rohelise pealinna vääriline.

1. Viia ellu Tallinna Jalgrattastrateegia 2018-2027.
Tallinnal valmis kolm aastat tagasi jalgrattastrateegia, millest lähtuvalt ehitatakse linnas kümne aastaga
välja korralik rattateedevõrgustik. See on tugevaks eelduseks, et pidurdada tänast autostumise
tendentsi. Strateegia eesmärk on tõsta tallinlaste osakaalu, kelle peamine liikumisvahend on jalgratas,
11 protsendini (täna on see u. 1 protsent). Selleks, et tekiks jalgratta näol autole tõsiseltvõetav
alternatiiv, tuleb jalgrattastrateegiale leida finantskate ja hakata seda jõuliselt ellu viima, sest vastasel
juhul jääb strateegia lihtsalt järjekordseks paberiks sahtlis.
2. Taaselustada peatänava projekt
Tallinna peatänava projektiga tekib rohkem liikumisruumi jalakäijatele ja piiratakse autode ligipääsu
südalinna, tänu millele väheneb kesklinnas müra- ja õhusaaste. Linnapea Kõlvarti poolt kalevi alla
pandud peatänava projekti tuleb värske pilguga üle vaadata ja sellele taas tuul tiibadesse puhuda.
3. Tõhustada kontrolli tolmavatele eraparklatele ja ehitusplatsidele
Tallinna tänavad on tolmused ja porised, kuna linnas on suur hulk kõva teekatteta eraparklad ja
ehitusplatse. Paljud neist vilistavad linna kehtestatud nõuetele ja seetõttu kandub autorataste alt
massiliselt pori ja tolmu tänavatele. Alles hiljuti tunnistas ka linnavalitsus, et neile teadaolevalt on
Tallinnas 55 probleemset eraparklat, mis vajavad korrastamist. Selleks, et linna tänavad oleksid puhtad,
peab linn tõhustama järelvalvet parklate ja ehitusplatside üle.

Ülejäänud kolm punkti leiad Delfi artikklist: https://epl.delfi.ee/arvamus/kaido-kukk-kuidas-kull-kavatseb-tallinn-taita-oma-lubaduse-panna-jalgrattale-kumnendik-tallinlasi

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.