Rail Balticu raudteeprojekti ellu viimiseks loodud kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail juht Baiba Rubesa otsustas neljapäeval tagasi astuda ning andis Rail Balticu teemal ka väga kriitilise pressikonverentsi.
“On huvitav, et pärast seda, kui Keskerakond saavutas Eesti valitsuses poliitilise juhtpositsiooni, olid samad MKM-i ametnikud ning Rail Baltic Estonia juhid kindlalt vastu toimivale ühisettevõttele,” rääkis Rubesa ametist lahkumisel ajakirjanikele. Üks ametnik ütles Rubesa sõnul, et Balti riikidel pole ühisfirmat vaja ning kui Euroopa Komisjon selle olemasolu tahab, tuleks neil ka selle eest maksta.
Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektori Henrik Hololei ütles BNS-ile, et Rubesa otsus ei tulnud üllatusena, kuna tema leping oleks oktoobris niikuinii lõppenud ning tegelikult oli ka ette teada, et ta võib lahkuda natuke varem.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul ei saa kuidagi nõustuda Baiba Rubesa etteheitega, nagu Balti riigid ei teeks Rail Balticu rajamisel koostööd või tõmbaksid tekki enda poole. “Kõik riigid tegutsevad ühise eesmärgi nimel, milleks on Baltimaid Euroopaga ühendava kiire rongiühenduse rajamine. Lähtume kolmes parlamendis ratifitseeritud leppest ja lepingulisest tööjaotusest, mida Rubesa on küll püüdnud tulutult avada. Ükski kolmest riigist pole tahtnud kokkulepitud riiklikke ülesandeid Läti keskkontorile üle anda,” lisas ta.
Eesti taotles RB Rail Baltic juhivahetust juba möödunud kevadel aga siis lepiti kokku kompromissis, et Baiba Rubesa leping on nagunii lõppemas ja tema jätkamist ei toetata, vaid ühisettevõttele otsitakse uus juht.