Tallinna Linnavolikogu liikme Kaido Kuke (Isamaa) arupärimisest Tallinna linnapeale Taavi Aasale selgub, et Tallinna ühistranspordiga tehtud valideeritud sõitude hulk linnaelaniku kohta on pärast tasuta ühistranspordi sisseviimist langenud seitse protsenti.
„Tallinna elanike arv on kasvanud 2013. aastaga võrreldes 30 000 inimese võrra, kuid ühistranspordi valideeritud sõitude hulk on samal ajal vähenenud ligi poole miljoni võrra. Vaatamata sellele, et linn kasvab jõudsalt, seisab Tallinna ühistranspordi areng paigal,“ ütles Kukk.
„Peale tasuta transpordi kehtestamist näeme, et üha väiksem osakaal linnaelanikest kasutab ühistransporti ja üha rohkem eelistatakse autot. Sama tuleb välja Tallinna linna tellitud avalike teenustega rahulolu uuringust, mis näitab, et 2013. aastast on ühistranspordi kasutajate hulk langenud 62 protsendilt 46 protsendini möödunud aastal. Samal ajal on autokasutajate hulk tõusnud 6 protsenti,“ lisas Kukk.
Kuke sõnul on Tallinna kogemus tasuta ühistranspordiga näidanud, et pelgalt tasuta sõit ei too linlasi veel ühistransporti: “Inimeste jaoks on oluline transpordi kiirus ja kvaliteet. Kuni ühistransport ei tee olulist kvalitatiivset hüpet, ei hakka selle kasutajate hulk ka jõudsalt kasvama, sest see ei oma auto ees eeliseid. Paraku on selge, et korraga tasuta ja kvaliteetse ühistranspordi pakkumine käib Tallinna linnale täna üle jõu.
Arupärimise vastusest selgub, et ühistranspordi ühendkiirus on viie aastaga muutunud ligi viis protsenti aeglasemaks. Samuti selgub, et 2013. aastaga võrreldes on ühistranspordi veeremi hulk vähenenud ning liinide hulk on kasvanud vaid kolme võrra. Positiivse poole pealt toob Kukk välja, et veeremi keskmine vanus on mõnevõrra kahanenud.