“Hiljuti on palju räägitud linna lähedal olevatest karjääridest, mille tõttu on pealinna tänavad porised ja tolmused. Suurema tähelepanuta on aga jäänud linnas olevad eraparklad, millest paljud ei vasta linna kehtestatud nõuetele ja kust kandub massiliselt pori tänavatele. Arvestades, et suuremates parklates pargib päevas sadu autosid, pole kahtlustki, mis on Tallinna sopaste tänavate peamine süüdlane,” ütles Kukk.
Kuke sõnul on võimalik linnal trahvida parklaid, kes ei täida linna heakorraeeskirja, kuni 5200 eurose rahatrahviga.
“Linna järelvalve sopastajatele ei ole aga olnud tõhus, sest vaatamata probleemi varasemale tõstatamisele Tallinna linnavolikogus juba 2011. aastal, ei ole olukord sisuliselt paranenud. Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti poolt läbi viidud uuring küll nendib, et linnas on 55 eraparklat, mis vajavad korrastamist. Mupo toob probleemsete parklatena välja mitmed Europargi opereeritavad Kesklinna parklad, nagu Tartu maantee 1, Ahtri 3, Kentmanni 28, Lennuki 24,” ütles Kukk.
Kuke sõnul tuleb linnal porisaaste lahendamiseks kõigepealt kaardistada Tallinna eraparklad, sest linnavalitsusel pole täna isegi infot eraparklate hulgast linnas. “Seejärel tuleb järjepidevalt hakata kontrollima parklade olukorda, sest asfaltkatteta parklate seisukord võib ilmastiku mõjul muutuda drastiliselt juba väikese ajaga. Samuti tuleb vajadusel heakorraeeskirja rikkujaid hakata intensiivsemalt trahvima, et poristajad hakkaksid lõpuks investeerima enda parklate heakorda,” lõpetas Kukk.