Isamaa eestseisus ja õpetajate esindajad: õpetajate töötasu peab tõusma

Isamaa eestseisuse kohtumine õpetajate esindajatega novembris 2023.

Teisipäeva õhtul kohtus Isamaa erakonna eestseisus Eesti Haridustöötajate Liidu ja õpetajate ühenduste võrgustiku esindajatega. Kohtumisel rõhutati, et õpetajate järelkasvu ja eestikeelse hariduse tulevikku silmas pidades tuleb tagada õpetajatele lubatud palgatõus.

Riigikogu liikme Tõnis Lukase (Isamaa) sõnul tekitas eelmise valitsuse poolt kindlustatud 23,9%-ne õpetajate palgaalammäära tõus 2023. aastal suurema huvi õpetajaameti vastu. „Et see huvi püsima jääks ja eestikeelsele õppele üleminek edukaks kujuneks, tuleb sellega jätkata. Enne valimisi lubasid koalitsioonierakonnad, et õpetajate palk tõuseb nelja aasta jooksul 120%-ni Eesti keskmisest. Eesti Haridustöötajate Liit on pakkunud kompromissi, et töörahu riigi ja õpetajate vahel jääb püsima, kui töötasu alammäär tõuseb järgmisel aastal 8% võrra ning sõlmitakse kokkulepe, kuidas jõuab õpetajate töötasu 2027. aastaks lubatud tasemeni. Isamaa on järgmise aasta palgatõusu ettepaneku ka riigieelarve eelnõusse esitanud. Selle ettepaneku heakskiitmine on esimene samm paika pandud eesmärgi suunas,“ rääkis Lukas lisades, et lepiti kokku ka õpetaja karjäärimudeli loomises.

„Oluline on loomulikult ka see, et säiliks alushariduse õpetajate palkade seotuse õpetajate alammääraga ning selleks vajaliku lisarahastuse tagamine kohalikele omavalitsustele,“ toonitas kohtumisel Eesti Haridustöötajate Liidu (EHL) esimees Reemo Voltri. EHL esimees lisas ka, et oluline on leida kõigi haridustöötajate olukorda laiemalt silmas pidades jätkusuutlik pikem lahendus.

Õpetajate ühenduste võrgustiku koordinaatori Madis Somelari sõnul on erakordselt oluline 2024. aastaks välja töötada õpetajate karjäärimudel ning sellest lähtuv palgamudel. „Õpetajate ühenduste võrgustiku töögrupp on sügise vältel õpetajate karjäärimudeli mõtestamisel põhjalikke arutelusid pidanud ning kohtumisel oli hea meel tõdeda, et Isamaa esinduse seisukohad ühtivad õpetajate nägemusega. Mõlemad osapooled leidsid, et uus mudel ei saa põhineda õpetajate kutsestandarditel,“ sõnas Madis Somelar lisades, et õpetajate tööd klassijuhatajana tuleb senisest oluliselt enam väärtustada ka töötasus.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga