Erukolonel Hannes Toomsalu kandideerib 2021. aasta kohalikel valimistel Põhja-Tallinnas Isamaa nimekirjas. Kandideerima ajendas Toomsalu see, et Põhja-Tallinna linnaosavalitsus teeb küll sõnades kõik elanike heaks, kuid tegelikkuses toimub üksnes välisfassaadi vuntsimine, mis tuleb kinni maksta samadel elanikel. Kõige suuremaks probleemiks on tema sõnul linnaosa ligipääsetavus ja esmavajalike teenuste puudumine.
„Täna on tekkimas uued suuremad elamukvartalid nagu Kopli Liinid, Volta kvartal, Sitsi kvartal ja Põhjala tehase piirkond. Seda kõike vana transpordi infrastruktuuri najal, mis on täna juba amortiseerunud ja kitsaks jäänud. Kopli Liinidele tekib 900 korterit. Aga kus on lasteaed? Aga kus on kaubanduskeskus esmatarbekaupade jaoks? Aga kus on ligipääsuteed? Kus on normaalne elukeskkond?“ küsib Toomsalu.
„Väljapääse Põhja Tallinnast on kolm, millest üks suubub Põhja puiesteele ja kaks Paldiski maanteele. Need on juba täna üle koormatud. Puuduv Põhja Tallinna üldplaneering ja kaootilised detailplaneeringud on ilmselt põhjuseks, miks elamukvartalite rajamine toimub enne, kui selleks on tagatud vajalikud ligipääsuteed. Ühendusteed oleks pidanud linnavalitsus planeerima ja valmis ehitama enne, kui elamukvartalite ehitus algas,“ leiab ta.
„23 aastat elu Koplis ja neli aastat Vasara tänava korteriühistu juhatuse liikme staaži on tekitanud arusaama, et sisulisi muutusi Põhja-Tallinnas pole selle aja jooksul toimunud. Küll on väliselt palju muutunud: uued ja renoveeritud hooned, renoveeritud trammitee, enne valimisi uue asfaltkatte saanud tänavad, paar renoveeritud parki, mille avamisel mõni tänane linna funktsionäär saab ennast näidata ja muud nipet-näpet,“ ütles Toomsalu.
Samuti toob ta välja, et kuigi liikluses on järjest rohkem elektrisõidukeid ja ehitusseadus nõuab, et uuselamute juurde oleks välja ehitatud ka autode laadimisvõrk koos laadijatega, pole Kopli Liinide maapealses parklas märgata ühtegi. „Aasta 2035 läheneb, aga enamusel korterelamutel neid laadijaid pole ja puuduvad ka ressursid nende väljaehitamiseks. Praegu asfalteeritavate tänavate äärde, kus on ka parkimiskohad, oleks pidanud paigaldama ka laadimisvõrgud. Kas ilmselt kõik rohepöördega seonduv lükatakse jälle inimeste endi kaela? Nii nagu inimesed täna koristavad linna tänavaid, saades paremal juhul linnalt talvel koti graniitpuistet? Kas see on linna lühinägelikkuse ja olematu planeerimise tulemus või lihtsalt ükskõiksus?“ osundas Toomsalu, kelle sõnul peavad linna valitsema need, kes ka sisuliselt inimeste eest seisaksid. „Plats puhtaks!“ ütles Toomsalu.
Hannes Toomsalu on erukolonel, juhatuse liige KÜ Vasara 6 Koplis ja Buckleup OÜ-s, Kaitseliidu liige ja lööb kaasa eesti Huumoriliidus. Tegeleb sõiduõppega. On poeg, abikaasa, isa ja ka vanaisa neljale Kalamaja ja Kristiine jõmpsikale. Hannes Toomsalu kampaanias on lubanud kaasa lüüa ka Kalamaja Jõuluvana.