Eriolukorra tõttu otsivad paljud toidu müüjad erinevaid lahendusi kliendile toidu kättetoimetamiseks. Küll aga ei tohi postiga või pakiautomaadi kaudu saata kiiresti riknevat toitu.
Veterinaar- ja Toiduameti toiduosakonna juhtivspetsialist Ebe Meitern toob välja, et paljud toidu müüjad on asunud toitu tellijale saatma posti teel. „Ametile on tulnud viimastel nädalatel vihjeid, et posti teel saadetakse toit, mis võib sellisel viisil edastatuna rikneda ja muutuda tarbijale ohtlikuks. Antud tegevus on aga äärmiselt vastutustundetu,“ selgitas Meitern.
Juhul kui toode on valmistatud näiteks lihast, kalast või piimast, vajavad need ohutuna säilimiseks kindlat temperatuuri. „Toidu müüja peab tagama, et kliendile antakse üle ohutu toode. Praeguses olukorras, mil paki kättetoimetamise ajad võivad viibida, ei taga see kindlust, et tarbijani jõuab ohutu toit isegi juhul, kui see on korralikult küpsetatud, keedetud või kuivatatud. Temperatuuri tõus loob soodsa keskkonna mikroorganismide paljunemiseks, mis võib sellise toote tarbimisel põhjustada haigestumist,“ kirjeldas Meitern ohtu.
Oluline on ka tarbija roll. „Juhime siinkohal tarbija tähelepanu sellele, milliseid tooteid ostame ning tarbime. Pakiautomaati singi, vorsti, suitsu- või külmsuitsukala, hummuse, värske pesto jne tellimist tuleks vältida,“ soovitas Meitern.
„Kiiresti riknevaid toiduaineid postiga saates ei riski saatja mitte ainult kauba riknemisega, vaid ka saaja tervisega. Kiiresti riknevate toiduainete turvaliseks transportimiseks on vaja spetsiaalseid jahutusseadmetega kaubikuid, logistikakeskust ning vastavaid pakiautomaate,“ ütles Omniva operatsioonide juht Kristi Unt. „Tuletame meelde, et tavapärane posti- ning pakivõrk selleks paraku ei sobi.“