Riigikogu hääletas teisipäeval menetlusest välja Isamaa fraktsiooni tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, millega oleks tõstetud välislähetuses viibiva veokijuhi päevaraha määra. Olukorra tegi seda markantsemaks, et eelnõu vastu hääletanud koalitsioonisaadikud tõdesid ise oma kõnedes, et probleem eksisteerib ja sellega peab tegelema.
Isamaa poolt eelnõud tutvustanud rahanduskomisjoni liikme Aivar Koka sõnul panid koalitsioonisaadikut eelnõule süüks, et see tegeleb vaid veokijuhtide päevaraha tõstmise küsimusega.
„Vastab tõele, et Isamaa eelnõu puudutas kitsalt rahvusvaheliste vedudega tegelevate juhtide päevaraha küsimust, sest seal on probleem kõige akuutsem. Eesti naaberriikides, Lätis, Leedus ja Soomes on päevarahad kuu lõikes kuni 600 eurot kõrgemad, mis annavad sealsetele vedajatele tõsise konkurentsieelise. Isamaa eelnõu oli mõeldud Eesti ettevõtete konkurentsivõime tagamiseks,“ ütles Kokk.
Koka sõnul on koalitsioonisaadikud olnud peagi aasta valitsuse otsuste kummitempliks, mistõttu on ära unustatud, kuidas Riigikogus seaduste menetlemine käib. Ta selgitas: „Huvitaval kombel tunnistasid nii Toomas Uibo (E200) kui ka Priit Lomp (SDE) oma kõnedes, et probleem päevarahade ja konkurentsivõimega eksisteerib, aga hääletasid eelnõu menetlusest välja, kuna see ei vaadanud probleemi laiemalt. Koalitsioonisaadikud on ära unustanud, et sellisteks juhtudeks on Riigikogus olemas muudatusettepanekud.“
Isamaa Erakonna aseesimees osundas, et Isamaa eelnõuga edasi liikumine olnuks kiirem lahendus, kui Toomas Uibo lubadus päevarahade küsimuse tõstatada suve lõpus peetavatel RESi läbirääkimistel. „Seega lastakse probleemil veel enne arutelude avamist pool aastat vinduda, et siis selle lahendamiseni jõuda heal juhul 2025 riigieelarvega ehk aasta pärast. Sarnast venitamist näeme praegu ka õpetajate palgavaidluse puhul. Kui suuri kahjusid peavad vahepeal Eesti inimesed ja ettevõtjad kandma ainult seetõttu, et valitsus ei ole enne suve nõus ühtegi kokkulepet sõlmima?“ küsis Kokk.