Edelaraudtee plaanib raudteeohutusele viidates sulgeda Tallinnas Nõmmel Rulli tänava raudteeülekäigu, kuid kohalikke elanikke ühendav Liiva külaselts eesotsas Inderk Lubergiga, Nõmme linnaosavalitsus ega ka Nõmme linnaosakogu pole sellega nõus.
Liiva Külaseltsi andmeil hõlmab Edelaraudtee AS-i plaan Liiva jaama piirkonna raudteeohutuse suurendamisel muu hulgas otsust Rulli tänava raudteeülekäik sulgeda, rajades piirdeaiad Liiva jaamast Viljandi maanteeni. Põhjusena tuuakse esile, et Rulli ülekäik on samatasandiline ja sellest tulenevalt ohtlikum kui Liiva jaama juurde rajatav tunnel või Viljandi maantee ülekäik, kus samatasandilisele ülekäigule lisab ohutust helisignaal.
Kui Nõmme linnaosakogu komisjoni tegi ettepaneku asendada ka Rulli ülekäik tunneliga, siis sellest keeldutud põhjendusega, et Viljandi maantee ülekäik on piisavalt lähedal ning taoline kulutus ei ole otstarbekas. Ent ometi on Rulli tänava ülekäigu kasutus tegelikkuses tunduvalt suurem kui Liiva jaama juures või Viljandi maanteel. Seda, mis juhtub tuima tarastamise korral, võis aga näha Järve keskuse taga, kus inimesed aeda lihtsalt augu lõikasid ja harjumuspärast rada edasi kasutasid.
Külaselts pole esitatud argumentidega nõus
Liiva külaselts algatas Rulli ülekäigu säilitamiseks petitsiooni, millele koguti 253 allkirja.
Külaselts on seisukohal, et kui on meetmeid, mis võimaldaks Rulli tänava ülekäigu ohutust veelgi suurendada, siis tuleb Edelaraudteel või Tallinna linnal need investeeringud teha, mitte valida lihtsamat teed, et paneme kinni ja probleem lahendatud. Ringiga käimine on loomulikult tervislik, kuid sadadele inimestele sunnitud igapäevase ajakulu tekitamine olukorras, kus on olemas aastakümneid toiminud otsetee, on lihtsalt vale lahendus.
Ka Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ei nõua olemasolevate samatasandiliste raudteeülekäikude sulgemist. Sarnased ülekäigud on olemas ka teistes kohtades – Tallinn-Väike jaamas, Kitseküla jaamas, Rahumäe jaamas, Nõmme jaamas, Pääsküla jaamas ja mujal. Lisaks on Rulli ülekäigul suurepärane nähtavus kahele poole – raudtee on sirge ja tänu Liiva jaama lähedusele on rongide kiirused väikesed.
Edelaraudtee AS-i juhatuse liige Rain Kaarjas ütles, et ta küll mõistab inimeste soovi otseteed kasutada, aga raudteeohutus on mugavusest tähtsam. Nimelt lähtub Edelaraudtee sellest, et ronge tuleb juurde ja ka rongiliikluse kiirus peaks tõusma, mis toob kaasa vajaduse investeerida järjepidevalt raudteede infrastruktuuri. Investeeringud tähendavad nii jalakäijate tunneli rajamist kui ka samatasandilise ülekäigu sulgemist ja raudtee äärde piirdeaia ehitamist.
Liiva külaseltsi esindaja Indrek Luberg (Isamaa) ei jää aga nende argumentidega nõusse. «Jah, ronge tuleb juurde ja kiirused suurenevad. Aga mõnesaja meetri kaugusel on ju Liiva jaam, kus rongid nagunii kiiruse maha võtavad,» ütles Luberg.
Ka signalisatsiooni puudumine Rulli tänava ülekäigu juures pole tema sõnul probleem. «Esiteks on Viljandi maantee ülesõidu signaalkella helinat siia kuulda. Kui sellest ei piisa, siis tõmmake ülesõidu juurest üks kaabel ülekäigu juurde ja pange siia ka signaalkell. See on kindlasti odavam kui ülekäigu lammutamine,» soovitas Luberg.
Kaarjas toob sulgemise argumendina esile ka kavandatava Tallinna ringraudtee, mille planeering on praegu algatamisel. Lubergi sõnul kulub aga ringraudtee ehituse valmimiseni aastaid. «Arutame seda siis, kui see ringraudtee ükskord valmis on,» lausus ta.
Lõpliku otsuse ülekäigu sulgemise kohta teeb TTJA ning otsustamisel võetakse arvesse nii raudteeohutust kui ka elanike allkirjastatud petitsiooni.