Möödunud nädalal eetris olnud ETV saade “Pealtnägija” uuris erakonnaks saanud poliitilise liikumise ja EESTI 200 kaubamärgi all tegutsevate kultuuritegelaste nimevaidlust. “Pealnägija” saatelõigus osalenud kaubamärgi EESTI 200 omanik kunstnik Kärt Summatavet ja teised Eesti Kultuuri Koja eestvedajad kirjeldasid saatejuhile, kuidas erakond proovib otseselt ära kaaperdada nende 2016. aastast kasutusel olevat kaubamärki. Kultuuriinimesed ei kavatse sellega leppida ja on pahatahtliku kaubamärgi varguse vaidlustanud.
Poliitilise liikumise eestvedajad on seni ajakirjandusele ekslikult väitnud, et neil ei olnud kuni käesoleva aasta maikuuni midagi teada sellest, et kultuuritegelased on EESTI 200 nime all tegutsenud juba mitu aastat.
Tegelikult ulatuvad EESTI 200 kaubamärgi ja ideestiku kaaperdamise tagamaad uue erakonna juhatuse liikme poliitik Margus Tsahknani. 2016. aasta maikuus saatis Eesti Kultuuri Koja eestseisuse liige Pille Lill toonasele IRLi esimehele Margus Tsahknale e-kirjana EESTI 200 ideekavandi. Poliitikule tutvustati Eesti Kultuuri Koja töörühma EESTI 200 tollaseid seisukohti Eesti tuleviku väärtuspõhise visiooni väljatöötamiseks „harjumuspärasest pikemal ajajoonel“. Samal teemal toimus tookord ka kohtumine minister Margus Tsahknaga. Pika plaani idee ja Eesti 200 bränd meeldis Margus Tsahknale sedavõrd, et ta otsustas selle oma uuele poliitilisele liikumisele kaaperdada.
Erakonna esindajad eksitavalt väitnud sedagi, et mõte hakata kasutama Eesti 200 nime sündis neil vahetult enne poliitilise manifesti avaldamist 3. mail 2018 ajalehes Postimees. Ometi on kultuuritegelaste EESTI 200 liikumisele teatavaks saanud, et domeeninimedeesti200.eeja eesti200.com on uue erakonna ühe liidri Kristina Kallase poolt registreeritud juba tunduvalt varem – käesoleva aasta 19. veebruaril.
Kohe kui Kärt Summatavet oli poliitilise liikumise esindajatele meelde tuletanud, et EESTI 200 kaubamärk on juba registreeritud, lasi erakonna rahastaja Priit Alamäe vormistada uued samanimelised taotlused kaubamärkide kaitsmiseks. Teadlikult ja pahatahtlikult proovitakse kultuurinimestelt nende brändi ära kaaperdada. “Pealtnägija” saates erakonna kõneisiku Meelis Niinepuu toodud võrdlused olid sobimatud, sest kultuuriinimesed on kaitsnud kaubamärgi EESTI 200 just klassis 41, mis ongi erakondade ja ühiskondlike liikumiste põhiline kaubamärgiklass.