Eestlaste globaalse taksovahendusäri Taxify käive kasvas möödunud aastal võrreldes 2016. aastaga kuus korda 18 miljoni euroni, kuid samas jäi ettevõte 11 miljoni euroga kahjumisse.
“Taxify käibe moodustab vahendustasu platvormi abil pakutavalt sõiduteenuselt. Möödunud aastal kasvas käive kuus korda, Taxify platvormil tehtud sõitude maksumuse kogusumma aga kümme korda. 2018. aasta tehtud sõitude kogusummaks kujuneb hinnanguliselt miljard eurot, seda nii geograafilise laienemise kui ka tehnoloogiliste arenduste tulemusena. Seega ootame mahtude mitmekordistumist ka tänavu, samuti palkame globaalselt sadu töötajaid,” ütles Taxify tegevjuht ja kaasasutaja Markus Villig pressiteate vahendusel.
Ettevõtte kahjumiks kujunes aga 11 miljonit eurot. Villigi sõnul oli kahjum ootuspärane, kuna ettevõte on keskendunud laienemisele. “Kui vaatleme tulemust riikide kaupa, siis küpsetel turgudel, kus peamised investeeringud on juba tehtud, oleme kasumlikud. Tervikuna oleme aga selgelt kasvule orienteeritud, selle jaoks oleme kaasanud ka investoritelt lisakapitali,” lisas Villig.
2017. aastal lisandus Taxify investorite hulka strateegilise partnerina Hiina transpordiplatvormi Didi Chuxing. Käesoleval aastal on Taxify kaasanud 175 miljonit dollarit investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Daimler. Taxify kaalub sobivate tingimuste puhul täiendavat kapitali kaasamist veel 2018. aasta jooksul, et jätkuvat laienemist finantseerida.
Ettevõtte suurimate turgude hulka kuulusid 2017. aastal Balti riigid, Prantsusmaa ja Lõuna-Aafrika Vabariik. 2018. aasta algusest saadik on Taxify laienenud mitmetes uutes ja olemasolevates sihtriikides, sealhulgas Austraalias, Portugalis ja Mehhikos.
Taxifys töötas möödunud aasta lõpu seisuga 350 töölepingulist töötajat, kokku kuulub Taxify globaalsesse meeskonda täna 500 inimest. Ettevõttel on üle maailma 10 miljonit klienti, platvormi kasutab 500 000 autojuhti.