Roheliseks pealinnaks kandideerival Tallinnal ei ole kohane kasutada libedustõrjel soolasid, mis on kahjulikud ja ohtlikud koduloomadele, loodusele, auto keredele ja jalakäijate saabastele.
„Olete ehk märganud üksikut kuivanud puud või võrdlemisi uue auto kerel roostetust? See on talvel libeduse tõrjeks Tallinna tänavatel kasutatava soolamise tulemus. Esitasin Tallinna abilinnapeale Kalle Klandorfile selleteemalise arupärimise, mille tulemusel selgus, et Tallinn on katsetanud teiste substantside kasutamist, nt Eco-Melter ja Eco-Binder, kuid jätnud need kasutusele võtmata tulenevalt mh nende kõrgest hinnast. Ükski suur muutus ei toimu üleöö ning arvestades, et sel talvel on Tallinna tänavatele puistatud üle 8 tuhande tonni soola, võib öelda, et tegemist on suure muutusega. Siiski võiks alternatiivseid substantse kasutada alustuseks suuremate parkide ja koerteparkide vahetus läheduses, kus vajadus soolamist lõpetada on suurim,“ ütles Tallinna Linnavolikogu Isamaa fraktsiooni volinik Priidu Pärna.
„Tallinn presenteerib end kui rohelist pealinna – eeskuju tuleks näidata tegudega. Näiteks elektriautod olid mõned aastad tagasi harvaesinev, kallis ja ebamugav valik, kuid järjepideva töö, eeskuju ja roheliste valikute tegemine on tänaseks elektriautod tavapäraseks nähtuseks muutnud. Samuti võiks toimuda üleminek ka soolamiselt alternatiivsetele vahenditele,“ lisas Priidu Pärna.
Niigi peavad tallinlased puhastama oma kinnistu äärset linna tänavat, linn võiks teede hooldust korraldada vähemalt viisil, mis ei too lisakulutusi linlastele uute saabaste ostmise ja auto remontimise näol.